Almanach 2002/2003
Mobil ve škole – ano, či ne?
(Žákovská úvaha – žáci vystupují v roli učitele.)
Už jste se setkali s tím, že někomu z vašich žáků zazvonil při vyučování mobil? Určitě ano, protože mně se to stává velmi často. Domnívám se, že u svých žáků nemám potřebnou autoritu, a tak když jim pouze vynadám, mobilní telefon jim vyzvání na příští hodině vesele dál. V momentě jeho zazvonění mnou proběhne myšlenka, popadni ten mobil, vyhoď ho z okna a budeš mít klid. Ale naštěstí jsem bystrý člověk, bleskově se ovládnu a žáka jen napomenu.
Myslím, že jsem dostala vynikající nápad. Představte si, žáci by museli své mobily nechávat ve skříňkách nebo v šatnách. Když by něco potřebovali, došli by si tam o přestávce. Jsem génius! Ale nemohu přijít na to, k jakým důležitým účelům žáci mobil vlastně potřebují. Podle mého názoru k žádným. Souhlasíte se mnou? Samozřejmě, že souhlasíte. Jsem přesvědčena o tom, že až to oznámím na pedagogické radě, všichni kolegové budou skákat radostí téměř ke stropu. Uvědomujete si, co by to znamenalo? Žáci si nebudou moci posílat krátké textové zprávy se správnými odpověďmi na písemnou práci, kterou právě píší. A nebo si nebudou moci napsat do mobilu tahák a pak mobilní telefon, pod záminkou, že potřebují sledovat čas, využívat jako kalkulátor. Nebudou přerušovat moje zajímavé výklady o neutralizaci.
Zbavím se mobilních telefonů při hodině. Moji žáci budou mít jistě obrovskou radost. Mobily je už totiž nebudou rozptylovat. Jsem zvědavá na odezvu u svých kolegů.